ELVIS HAS LEFT ASIA

zaterdag 19 februari 2011

KUL

Toen we de stad zagen naderen vanuit onze taxi vanaf het vliegveld, vroeg ik me hardop af " wat hebben we gedaan". De eilandjes en het zeker zijn van mooi weer achter ons latend. Tijdens het roken van een sigaret buiten nadat we een fijn hotel hadden gevonden in ChinaTown, was deze twijfel verdwenen. Om tijdens het eten van een claypot op straat helemaal in rook op te gaan.

De twijfel of we er goed aan gaan doen om over twee dagen naar Sumatra te gaan blijft. Naast dat het weer er niet super is, veel regen, is er ook geen strand. De Maleisische eilanden die we willen bezoeken en ook Borneo hebben nog slechter weer, dat is dus ook geen optie. En om weer naar Balie en Lombok te gaan....ook niet echt.
Eli is helemaal gelukkig, hij heeft namelijk een eigen ledikant om in te slapen....iets anders dan al 6 weken in een eigenlijk net iets te krap tentje.
Ook Oren is in zijn sas, hij leeft sowieso steeds op als we in een "echte" hotelkamer zijn. Maar hij heeft de belofte gekregen om te mogen "shoppen". Waar hij ons ook de hele tijd aan helpt herinneren. Het lag niet volledig in de planning om te gaan shoppen, maar nadat we tijdens het inchecken van onze vlucht in Krabi er achter kwamen dat we zijn krokodillenrugstas met al het speelgoed in de minivan die ons had gebracht hadden laten liggen, kon ik niks anders doen dan hem beloven dat hij nieuw echt speelgoed mocht kopen. En geen "Frans" speelgoed, zoals hij de meuk die hij hier steeds koopt noemt. Maar echt Nederlands speelgoed, dat moet toch in een metropool als KL te koop zijn, ookal zijn we nog steeds in Azie.
Oren voor het Hotel met nieuw Frans speelgoed
Zelfs nadat zijn tas met speelgoed weer in onze handen was, ja t is gelukt, wilde Oren eigenlijk zijn tas niet meer. Als de dood natuurlijk dat hij niet meer opzoek mocht naar wat nieuws.

8 opmerkingen:

  1. Yo Oren! Wat een avonturen beleef jij als junior Globetrotter! En wat zijn jullie lekker bruin. Kon ik maar bij jullie in de foto springen, zei ik net nog. Mijn avonturen zijn slechts kopieen van de avonturen die Mega Mindy beleeft(uit te spreken als Mega Miendie, het is namelijk Vlaams). Papa speelt dan meestal de commissarIEs. (Bij afwezigheid is mama stand-in, maar haar invulling van de rol laat te wensen over.) Ik heb mijn ouders uitgelegd dat ik nu toch echt ook Het MegaMiendiePak nodig heb; nu maar hopen dat ze daar snel mee over de brug komen. Ze zeuren een beetje over MerchandIEse, whatever that is. In ieder geval maak ik veel vorderingen met mijn Vlaams, het wordt vast even goed als jouw Thais. Met al die boottochten, heb je trouwens al echte piraten gespot? Nou, ik ben deze week bij juf Paula en juf Jenny geweest om kennis te maken. Ze zijn supercool. Ik mocht de klas zien en ze hebben daar een hele gave poppenhoek en, meer interessant voor jou, een bouwhoek. Het is zo gezellig! Ik wou niet meer weg! (Wist je dat Juf Paula uit de Pijp komt? Dus ik weet niet zeker of we vloeibaar Zaans gaan leren.) Daarna gymspullen aangeschaft. Het kostte me wel weer moeite om ze te overtuigen dat ik echt roze moest hebben, en met prinsessen erop (weer gemopper over MerchandIEse) maar het is me (weer) gelukt. I'm gettin good at it. Wel zei ik nog, met gepaste zucht: "Als ik met Oren ga trouwen, heb ik wel andere schoenen nodig, glazen muiltjes" maar daar werd niet echt op in gegaan. Komt goed, we hebben nog een paar jaar. Als jij tenminste niet met een Aziatische prinses thuis komt. Of laat overkomen in een later stadium. Ik ga weer even verder met het oefenenen van mijn MegaMiendie repertoire. Doe de groetjes aan Babette en Eli en aan Dick (want hij is zo 'lekker helemaal gek', zeg ik altijd maar). Dag mijn lieve vriend 'met de krulletjes', XX van Sylvie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Sylvie, wat leuk om van je te horen. Ik mis al die programma's op Tv wel hoor. Ik heb wel wat dvd-tjes mee, maar daar zitten er ook voor Eli bij en die zijn zoooo babies.we zitten nu in een hotel in Kuala Lumpyr en hebben TV. Ik heb gister tot super laat de film van spijkermen gezien. Ik verstond er helemaal niks maar vond m wel super. vanmiddag oude Hulk gezien, nu weet ik tenminste hoe groen hij wordt en dan niet blijft.
    Wat spannend joh dat jij al wel naar de basisschool mag, ik heb het er vaak over. Hier hebben ze ze ook, maar dat zijn geen echte eebuts (zoals ik dat zeg). Mijn Thias is nog niet zo best, ik vind het maar vervelend om zoveel talen te moeten spreken. De duitsers zijn hier en dat versta ik nu, zweeds gaat ook goed, al zeg ik het zelf. Maar mijn amsterdams is nog wel het beste...Ik sie dagelijks de see..en ben dus blij dat juf Paula me dan kan verstaan....
    ik heb al een echte Kimboksbroek, in het echt heet het Muay Thai broek, maar ik noem het dus een Kimboksbroek. Daar kan ik in gaan gymen. Ik wil eigenlijk een Ben10 (ookal heb ik ben10 nog nooit gezien, maar het is zoooo coool) t-shirt. Maar dat mag niet want dat vinden pap en mam niet mooi. Ik mag niet eens een Cars, Spijkermen of Pokiemon shirt hebben, flauw hoor. Je moet me toch eens wat van je trukjes vertellen. Als we gaan trouwen dan weet ik ng niet of ik glazen muiltjes wel "kan hebben". we moeten het daar nog maar eens over hebben, tzt. Ik laat zeker geen aziatische schone overkomen...ik vind jou leuker en jij verstaat me.
    we zijn over de helft van onze vakantie, dus ik zie je weer snel. en ben benieuwd naar je Vlaams. Ik zal dan een staaltje va een andere taal laten horen. dikke kus vriendin die thuis woont! Oren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn jullie al lekker bruin! Super leuke foto!
    Slaan jullie Maleisie helemaal over? Dat was het enige plekje waar ik een beetje over mee had kunnen praten ;-).
    Hier is het weer aan het vriezen, brrr! Kan merken aan jullie schrijfstlijl dat jullie lekker tot rust gekomen zijn! Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo BDOE,
    Via Mark deze BEasy gevonden.
    Erg vermakelijk die verhalen uit de Far East.
    Intussen ben ik hier net van een vervelende rat af en nog net niet door de vloer van de douchecel gezakt op 144d dus.
    Ik wens jullie een leuke tijd in Indonesie toe.
    groeten van jullie buurman
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liefjes, wij vliegen 11 maart naar songs. Gaan we nog meeten op Tioman ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Linda: gaan jullie alweer? is een goed plan, dat meeten. hoe lang blijven jullie daar? en waar nog meer. wij zijn van plan om de 28ste te vliegen vanaf sumatra. het maakt ons niet uit in zuid maleisie te beginnen of te eindigen....afhankelijk van jullie schema kunnen wij ons aanpassen. meer details dusz...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer terug van Koh Vlie haast ik me te reageren op jullie berichten. Ik had daar ook geen internet, maar daar houdt de gelijkenis met jullie belevenissen echt mee op. 't Was stervens koud, dus errug veel gelopen, gegeten, gedronken, gelezen, gepuzzled en naar de film geweest. Over die nerd die facebook heeft uitgevonden. Terug in Harlingen bleek rechter zijraam auto dezelfde verzakking te hebben als de linker ooit had. Al.folie lap van Halfords ervoor geplakt. Heeft Sab de hele reis met ware verachting voor de kou vastgehouden. Nooit gedacht, maar ik was blij dat we in Zaandam waren. Meteen naar garage want het ging nog sneeuwen ook. Vandaag weer klaar. Erg leuke foto's van jullie allemaal. Wist niet dat ze daar ook Diego en Dora hadden. Zien er trouwens beter uit dan die krengige dingen die we hier te zien krijgen. Zoals gewoonlijk, nog heel veel plezier met mooie, gekke, leuke belevenissen.
    Liefs uit een mistig, nat Zaandam

    BeantwoordenVerwijderen