ELVIS HAS LEFT ASIA

donderdag 17 maart 2011

Penang

 M'n grootste angst werd werkelijkheid toen ik het toestel van Firefly bij de gate van het vliegveld van sultan ammehoela de derde, in Kuala Terrenganu zag staan.
Een redelijk groot verkeerstoestel, in fris wit\oranje geschilderd, stond te glimmen van misplaatste eigendunk, trots dat-ie bij de grote jongens stond. Maar er was iets grondig mis met dit apparaat. In plaats van dat er vier, door mij, bij gebrek aan beter inmiddels geaccepteerde Rolls-royce jet-engines onder de vleugels zaten, hingen er nu twee armetierige propellormotortjes slapjes te bungelen in de zon.
"God*)%^§± Babette, jij ook altijd met die prijsvechters, moet je nou zien wat een kleine motortjes! ik wil m'n haar toch niet fohnen? ons eigen bootje heeft meer vermogen!"
Maar goed, de kaartjes waren gekocht, onze bagage zat er al in en ik besloot me over te geven aan de wil van de goden. Het viel me alleszins mee moet ik zeggen. Je vliegt niet zo hoog in zo'n toestel en je kunt dus steeds de plekken op de grond, waar je niet neergestort bent, zien en dat geeft de burger moed. Na een klein uurtje van verrassend ontspannen transpiratie, raakten we de grond van Pulau Penang, aan de andere kant van het land. "Pieneng" is de kleinste provincie van Maleisie maar nergens anders is de samensmelting van de drie culturen: China, India en Malay zo groot als hier. We zitten in geweldig Georgetown, in een hotel met zwembad en copieus ontbijt, we hebben een dvd-speler gehuurd en filmpjes gekocht. Eten s'middags Lahksa of Mee dim sum en s'avonds eten we op de kamer superverse naan met tikka chicken en de beste Murtabak ter wereld, die wel 100 jaar oud is. De zaak althans waar we dit voor de tweede maal op rij hebben gekocht. Want te lekker om niet elke dag te eten.                                                                                                                                                                          --------------------------------click-------------------------

De click staat in dit geval voor een onrustige nacht slaap, bij mij en B., waarschijnlijk omdat we ons niet mochten verslapen anders hadden we de boot gemist waarop we ons nu bevinden.
De boot naar Langkawi. Ik tiepel dit verhaaltje even af, in de hoop dat we een internetconnectie konden maken, tevergeefs overigens. Terwijl Eli de chocolade en chips van andere toeristen verorberd alsof hij nooit wat krijgt. Nu maar hopen dat-ie het ook allemaal binnenhoudt want de boot gaat behoorlijk tekeer en we zitten binnen. A disaster waiting to happen, we wachten af. Naar Langkawi dus, alwaar ons nog een boot wacht die ons naar Koh Lipeh in Thailand brengt, om daar de laatste daagjes van onze reis nog wat te zonnebaden en uit te rusten van het niks doen. Weet niet of we daar alle dagen volmaken, misschien nog even terug naar Koh Jam.... we zien wel.

3 opmerkingen:

  1. Goed verhaal van Dick. 't is maar goed dat jullie niet nog eens 3 maanden blijven. Dan zou hij nog meer van dit soort barre tochten moeten maken. En ik weet niet of zijn hart dat zou trekken. Nog tijd gehad op Langkawi om weer zo'n souvenirbordje als in 2003 te laten maken. Of zijn die te klein voor 4 personen? Vandaag peutersoosmorgen. Was weer leuk. De fotograaf was er, dus er werd volop gebruld en gelachen. Nog 14 dagen verplicht genieten. Doe je best. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ola lieve mensen, wat gaat het snel.Het idee dat jullie alweer bijna terugkomen,dat vind ik zo,zo ,ja, jammer voor jullie.Ik hoop dat jullie wel een beetje heimwee hebben,want anders is het zo,zo,ja,vervelend voor jullie.Ikzelf ken geen heimwee,hoef nooit terug naar huis.Andere vrienden van ons gaan eind van dit jaar ook 3 maanden weg en ik ben jaloers op jullie allemaal.Ik wil de lotto winnen en dan ook weg. Geen sores en verplichtingen.Nog effe.ENJOY!!!xxxxxxCorian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve 4,

    Wat vliegen de weken toch voorbij, voor jullie ook? of hebben jullie je zo verveeld dat de tijd heel lang heeft geduurd :)
    Ik vind het in ieder geval gezellig dat jullie weer bijna terug zijn, en hoe groot Oren en Eli geworden zijn.
    Nu nog even genieten en straks weer back in the real life! Liefs Fem

    BeantwoordenVerwijderen