ELVIS HAS LEFT ASIA

vrijdag 21 januari 2011

krokodillen dicky

Alweer 'n stukje van mijn hand, het lijkt wel werk.
Meteen even een misverstand uit de weg ruimen: B.vond mijn laatste stukje(s) wat negatief waardoor jullie misschien de indruk zouden kunnen krijgen dat ik/we het niet naar de zin hadden maar niets is minder waar we genieten met volle teugen!
Maar als inmiddels gelauwerd blogger weet ik dat je je publiek moet boeien,vastpakken, anders lopen ze bij je weg.
We zitten nog steeds op het zelfde resort als waar we eerst aangekomen zijn, de sfeer is relaxed, het eten goed en op het strand liggen meer baby's dan bierflesjes.We zijn gisteren wel op een fieldtrip geweest om een ander plekje te onderzoeken dat r op internet erg promissing uitzag. Natuurlijk alleen per longtail te bereiken en daar de zee behoorlijk kan spoken na een storm was er in de ochtend maar 1 longtail aanwezig waar ik de afspraak mee had gemaakt : om 1 uur erheen en om half 5 weer terug. Eenmaal in de boot zei hij al dat hij wrs. niet op dat ene strandje kon komen vanwege de golfslag maar ons dan op het strandje ernaast af zou zetten. Nou dat afzetten klopte helemaal want eenmaal geland meldde hij doodleuk dat we tot 2 uur hadden( nog pakweg 15 minuten dus) want hij had andere klanten. fok you bye bye.



Hij heeft dus ook minder dan de helft van het geld gekregen, "we make deal, you brake deal, you no more money"Ja, mijn thais word steeds beter.
Aldaar nagevraagd hoe we dan in godesnaam ernaast moesten geraken (denk grote rotsformaties,rivier).
Eerst een stukje omhoog, dan door de rivier waden, dan weer klimmen, nou dat zal ik dan maar eerst eventjes alleen doen want met twee kleine kindjes....
Dus ik lopen en lopen (op blote voeten) en na 25 lange, hete minuten door de jungle over een mudtrail langs de rivier, kon ik heel gemakkelijk de rivier oversteken via een smal autobruggetje maar moest ik ook weer dat pokke-eind terug langs de andere kant. Onderwijl allerlei slangen ontwijkend,oh nee, toch een boomstronk en me bedenkend hoe ik om zou moeten gaan met een spinnebeet.
Eenmaal aangekomen bleek het toch niet zo geschikt voor kleine kindjes (denk hutjes op de rotsen, zware golfslag op het kleine korte strandje).Dus ik terug. Na drie minuutjes, bij een open plek, denk ik, ik ga hier de rivier over ze hadden immers gezegd dat dat-ie niet zo diep was op het moment. Nou ik zakte bij de tweede stap al tot mijn oren in de blubber maar kwam wel binnen enkele minuten als triomfator, een ware crocodile dundee, zeiknat het strand weer op. Alwaar mijn gemaal en mijn bloedjes van kinderen mij begroette alsof ze me al half opgegeven hadden.
Afijn je moet wat doen voor 'n plekkie onder de zon, locatie locatie, alleen dit werd 'm niet.
We zijn nog even met z'n allen bij wat watervallen wezen kijken waar B. fijnzinnig opmerkte dat ik misschien toch gebruik had moeten maken van dat touw dat over het water gespannen was.....
Als je daarbij optelt dat O. in het allerlaatste bootje, wat ons weer besodemieterde, een halve doodssmak maakte, weet je dat ik in ieder geval even genoeg avontuur had voor die dag.

6 opmerkingen:

  1. wat een slechte cms! 3x tekst kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dus nog een keertje

    schatjes, als jullie in Ranong zijn om naar Koh Chang over te steken bezoek dan de thermische bronnen. Heel gaaf. Koh Phayam is ook heel leuk. Probeer Hornsbill resort maar misschien wel vooraf reserveren.
    kussie en veel plezier weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's, leuk verhaal en niemand heeft zich hoeven te vervelen. Heb jullie a.s. locaties bekeken. Ziet er ook niet beroerd uit. Sara was helemaal ontroerd van de foto van H. Klok en assistent. Ga even rusten. Vanmorgen gym en vanmiddag AH waar ze weer een blik bejaarden open hadden getrokken. Dodelijk vermoeiend. Liefs, plezier en goede reis. Geniet van warme douche. Liefs, j.m.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was mijn wachtwoord weer eens kwijt, maar wat leuk om jullie zo te kunnen volgen! Genietse van al het moois! Kusz Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah jullie beginnen in de vakantiemodus te raken :) al een paar dagen geen nieuws! Hopelijk alles goed daar bij jullie! Hier alles goed, geestelijk aan het voorbereiden op Mae haar eerste schooldag a.s. dinsdag. Zij maakt zich gelukkig helemaal niet druk dus dan ben ik maar zenuwachtig voor ons allebei haha. Mara weer verstopte neus dus de nachten zijn weer gezellig! In gedachten lig ik ook even op het strand, (zucht was het maar echt waar!). Dikke XFEm

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello hello fijne toeristen!
    Gister een uur bezig geweest om ons als volgers op te geven, wat een irritante klus, maar dan hebben we wel wat, een foto met een pixel van 0,005! That's us. Ik moet zeggen dat er veel schrijftalent aanwezig is bij beide, geregeld worden mijn lachspieren in werking gezet. Family wat een heerlijkheid daar, lekker tranquillo door de busch busch, als echte survivors! De taken zijn goed verdeeld, Dick ondergaat alle risico's zodat zijn kroost voor niets hoeft te vrezen, babette geeft sturing aan het los gelaten projectiel zodat de schade enigszins beperkt blijft; Crocidile dundee en zijn beschermengeltje. Wees zen en geniet intens van het hier en nu, wees niet bezig met morgen! Dikke kus en we bloggen! John en Lobke

    BeantwoordenVerwijderen